1,2 tdi startproblemer motorkode CFWA {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Jeg har et problem med konens Seat Ibiza 1,2 tdi fra 2010.
Måtte for et par uger siden trække den hjem, da den pludselig var gået ud for hende. Hun siger at den en gang imellem kunne miste lidt trækkraft i nogle sekunder og så ellers køre normalt igen. Det har den haft gjort i et par måneder med jævne mellemrum. Jeg har haft tester på flere gange, dog uden noget resultat.
Efter den så var gået ud og jeg fik den hjem, fik jeg en kode der hed P010100 luftmassemåler, usandsynligt signal, intermittent.
Har prøvet at skifte luftmassemåler, samt diverse sensorer rundt omkring, uden det har hjulpet. Der kommer ingen fejlkoder nu.
Den kan starte, men går hurtigt ud igen. Har lagt en video op https://www.youtube.com/watch?v=3SfSykOIBv4
Bonus info: EGR ventilen er deleted via OBD stikket, så burde ikke være den.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
havde en families polo 1.2 tdi der var fejl på egr, så i stedet for at skifte den blev den kodet fra, men bilen kørte stadig ujævnt før og efter (ikke noget de lagde mærke til) under 2000 omdr lagde jeg mærke til for skulle køre i den. satte en blændplade i og så gik den så meget jævner helt ned til 1200 omdr. men nok ikke problemet her. Hvad med brændstoffilteret? evt gør noget dyse rens direkte igennem dyserne.
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Lavede 2 plader. 1 til topstykket og 1 til indsugningsmanifold. Startede uden problemer. Men kan jeg godt bare køre med det sådan?
Overvejer at købe denne https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F122328198655
Og disse https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F173081776332
Og så ellers af med manifolden og gøre det så rent som muligt. Så burde den kunne klare lidt igen.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
var egr ikke slået fra i motorstyringen?
Den plade du har lavet burde være helt fint så længe det tæt, men hvad mener du med 1 til indsugningsmanifolden? en ved topstykket er nok.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Men ja, det er jo selvfølgelig ligemeget med den boks, når den allerede er slået fra.
Jeg har helt fjernet røret, deraf 2 plader..
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.049
1,2 tdi startproblemer motorkode CFWA